BiznesOferty.pl - ogłoszenia biznesowe - kontakty w biznesie

BiznesOferty.pl to miejsce, w którym przedsiębiorcy zamieszczają oferty i ogłoszenia w celu nawiązywania kontaktów biznesowych. Znajdziesz tu oferty handlowe, sprzedaży, zlecenia, pomysły na własny biznes, ogłoszenia współpracy i inne. Działamy od 2003 roku.

Współpraca:
22830
Poszukiwane:
3106
Giełda Hurtowa:
4744
Sprzedam biz.:
2937
Nieruchomości:
569
Inwestycje:
3402
Data: 26.04.2017
Razem ofert: 40700
Jesteś w: Biznes Oferty.pl / Współpraca / Edukacja, doradztwo / Strategia rozwoju - czyli jak obrać dobry kurs!
Wyszukaj ofertę:

Treść oferty

Poleć ofertę:

Strategia rozwoju - czyli jak obrać dobry kurs!

  • Id oferty: 83003
  • Info
    • Dodana: 20.03.2017
    • Edytowana: 20.03.2017
    • Ważna do: Nieaktualna
  • Dodana: 20.03.2017
  • Edytowana: 20.03.2017
  • Ważna do: Nieaktualna
  • Odwiedzin: 54

Dlaczego warto posiadać strategię rozwoju?
Strategia firmy określa, w jaki sposób realizowane są jej podstawowe cele. Każda organizacja gospodarcza, niezależnie od posiadanej formy własności, dąży do utrzymania się w dynamicznej rzeczywistości rynkowej oraz rozwijania swojej działalności. Działania firmy na rynku określające sposób jej reakcji na otoczenie są jednocześnie wyznacznikiem jej strategii. W konsekwencji, każda firma posiada strategię, niezależnie czy to sobie uświadamia, czy też nie niezależnie też od tego czy jej działania są przemyślane, zaplanowane, czy też opierają się na spontanicznych jednostkowych decyzjach menadżerów. Warto zdawać sobie sprawę z faktu, że zarówno w firmie małej jak i dużej wybór strategii rozwoju firmy jest podstawowym uprawnieniem właściciela. W Polsce świadomość decydentów, co do potrzeby posiadania przemyślanej strategii, jako czynnika zwiększającego szansę na rynkowy sukces jest coraz większa. Do najistotniejszych czynników można zaliczyć:
- Coraz więcej firm decyduje się na prezentację swoich strategii w mediach (przedstawicielstwa firm zagranicznych oraz publicznych notowanych na WGPW, jak i tych, które zamierzają wejść na giełdę). Podczas wystąpień bardzo często pokreślone zostaje znaczenie dobrze przygotowanej i zrealizowanej strategii.
- Przykłady wielu znanych i szanowanych na rynku firm silnie wpływa na dążenie decydentów do posiadania strategii rozwoju.
- Kluczowe znaczenie ma też oddziaływanie osobiste i zaangażowanie osobiste decydentów, którzy szukają różnych sposobów podniesienia efektywności przedsiębiorstw.
- Posiadanie strategii rozwoju ma bardzo duże znaczenie podczas współpracy z ewentualnymi inwestorami, w relacjach z bankami czy też w momencie starania się firmy o fundusze pomocowe z UE.

Różne rozumienie pojęcia „strategia”, a także zróżnicowane oczekiwania i funkcje, jakie powinna ona spełniać w przedsiębiorstwie wpływają na jej tworzenie. Strategia rozwoju firmy zawiera w sobie zarówno działania, jak i podejścia kadry kierowniczej do problemów, które przez te działania powinny zostać rozwiązane. Istota wyborów strategicznych, jakich dokonuje kadra kierownicza, jest stała. Główne problemy to: posiadanie określonej wizji strategicznej, wybór produktów i rynków oraz określenie dominującego modelu działania. H. Mintzberg definiuje strategię poprzez 5P:
- Plan (plan) świadome działanie w określonym kierunku;
- Sterowanie (poly) działanie, które ma na celu przechytrzenie konkurentów;
- Model (pattern) wzorzec działania oparty o wcześniejsze doświadczenia przedsiębiorstwa;
- Pozycja (position) poszukiwanie najkorzystniejszej pozycji w otoczeniu biznesowym;
- Perspektywa (perspective) określenie pozycji przedsiębiorstwa na rynku w przyszłości.

W procesie formułowania strategii stosuje się wiele podejść, które wynikają z uwarunkowań zewnętrznych, związanych z oddziaływaniem otoczenia, jak i wewnętrznych takich jak potrzeba koordynacji działalności rozwojowej oraz dążenie do realizacji różnorodnych celów przedsiębiorstwa.

Strategia rozwoju firmy jest optymalnym sposobem na osiągnięcie sukcesu rynkowego przez współczesne firmy, niezależnie od ich wielkości. Cele wskazują w jakim kierunku dane przedsiębiorstwo chce zmierzać, strategia odpowiada zaś na pytanie, jak do tego celu dotrzeć. Każdy biznes opracowuje odpowiednią dla swoich celów strategię rozwoju. Ograniczenie dostępnych przedsiębiorstwu zasobów wymaga namysłu i rozważenia różnych wariantów zachowań, tak aby firma była w stanie sprostać konkurencji w jej otoczeniu biznesowym. Trafny wybór strategii rozwoju gwarantuje utrzymanie się przedsiębiorstwa na rynku i stwarza realne szanse na jego systematyczny rozwój w przyszłości.

Cztery kroki do sformułowania strategii rozwoju Twojego przedsiębiorstwa
Krok I: Pracę rozpoczynamy od przygotowania szczegółowego harmonogramu działań z Twoim przedsiębiorstwem. Bardzo ważne aby dokonać podziału prac, przeanalizować istniejące procedury oraz zarządzanie przedsiębiorstwem. Niezbędne działania zrealizujemy w formie jednodniowego warsztatu prowadzonego przez naszego doradcę. Nie martw się delegowany doradca będzie posiadał bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii rozwoju, tak więc bez wątpienia zauważy to co Tobie może umknąć. Produktem prac Kroku I będzie zarówno świadomość uczestników warsztatu jak istotnym elementem działania przedsiębiorstwa jest dobra strategia rozwoju jak i szczegółowy harmonogram wszystkich niezbędnych prac.

Krok II: Realizacja ustalonego harmonogramu działań mająca na celu opracowanie strategii rozwoju zawierającej elementy takie jak:
- Strategię rozwoju przedsiębiorstwa zawierającą wskazanie celów krótko-, średnio i długookresowych
- Analizę przedsiębiorstwa zawierającą m.in. informację o sytuacji przedsiębiorstwa względem branży w którym działa, głównego przedmiotu działalności, analizę technologii i innowacji, modelu zarządzania, kadry zarządzającej i zasobów ludzkich, struktury organizacyjnej i przywództwa. Przygotowanie sposobów i ścieżek kontaktów z potencjalnymi inwestorami oraz instytucjami finansowymi
- Analizę rynku przedsiębiorstwa zawierającą m.in. opis otoczenia konkurencyjnego, relacje z klientami, analizę przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa
- Analizę strategii marketingowej i sprzedażowej
- Analizę SWOT potencjału przedsiębiorstwa

Poza tym, w strategii, znajdziesz także:
- Opis wykorzystanych przez nas metod pracy, przebiegu spotkań i wypracowanych produktów
- Zestawienie dokumentów źródłowych, na podstawie których przygotowano strategię
- Opis metodyki, którą się posłużyliśmy, wybierając obszary, wraz z zestawieniem projektów rekomendowanych do realizacji z tych obszarów

To bardzo ważny krok w drodze do Twojej strategii rozwoju. Prace przebiegają tutaj w formie indywidualnych konsultacji z osobami delegowanymi przez Twoje przedsiębiorstwo. Otrzymasz od nas gotową do wdrożenia strategię. Stało się, Twoje przedsiębiorstwo ma swoją strategię rozwoju. Damy Ci chwilę aby się z nią zapoznał. Jeśli coś będzie niejasne bądź wzbudzi Twoje wątpliwości wyjaśnimy dlaczego obraliśmy taki a nie inny kierunek działań. Jeśli się z nami zgodzisz przejdziemy do Kroku III.

Krok III: Wdrożenie strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Masz już strategię, teraz musimy ją wdrożyć tak aby Twoje przedsiębiorstwo podążało wyznaczoną ścieżką.

Krok IV: To już prawie koniec. Aby podsumować całokształt pracy opracujemy ocenę końcową naszych działań wraz z raportem z przygotowania strategii rozwoju oraz jej wdrożenia (w celu podsumowania przygotowanej ścieżki wzrostu przedsiębiorstwa).

Dane kontaktowe:
  • Miejscowość:
  • Warszawa
  • Województwo:
  • mazowieckie
  • Status:
  • Konto firmowe
  • W BiznesOferty.pl:
  • ponad 1 rok
Aby uzyskać dostęp do pełnych danych kontaktowych zarejestruj się lub zaloguj w BiznesOferty.pl.
Inne oferty dopasowane tematycznie:
Więcej ofert firmy:
W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz samodzielnie zarządzać cookies i dokonać zmiany ustawień w swojej przeglądarce.
Więcej informacji znajdziesz na stronie cookies.