BiznesOferty.pl to miejsce, w którym przedsiębiorcy zamieszczają oferty i ogłoszenia w celu nawiązywania kontaktów biznesowych. Znajdziesz tu oferty handlowe, sprzedaży, zlecenia, pomysły na własny biznes, ogłoszenia współpracy i inne. Działamy od 2003 roku.
Lojalność klienta jako pośredni efekt działań przedsiębiorstwa jest pojęciem złożonym. Wiele bowiem czynników może skłaniać klienta do ponawiania zakupu produktu konkretnej firmy, marki czy w określonym miejscu. Zawsze jednak wiąże się z tym kluczowy czynnik - zadowolenie klienta, wsparte kalkulacją lub emocją. Lojalność na podłożu emocjonalnym jest najcenniejsza dla firmy, gdyż jest trwała i trudna do przełamania przez konkurencję.
Klienci kupują towary i zamawiają usługi wyłącznie u dostawców, których znają i którym ufają.
Czy sukces McDonalda związany jest z wysublimowanym smakiem potraw, czy rozpoznawalnością marki i przywiązaniem klientów? Czy kupujemy paliwo na najtańszej stacji w okolicy, czy raczej u sprawdzonego dostawcy, któremu ufamy?
Wkroczyliśmy w bardziej dojrzałą erę marketingu relacji – to już nie cena i jakość produktu, lecz marka i świadomie budowanie relacje z klientami decydują o sukcesie firmy.
Cel szkolenia
Kompleksowe szkolenie skupiające się na roli lojalności klientów w procesie wzrostu sprzedaży.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu dla firmy
- przeanalizuje postawy swoich klientów
- przeanalizuje elementy własnych marek wpływające na postawy klientów
- opracuje założenia programów lojalnościowych
- uświadomi pracownikom jak lojalność klientów wpływa na obroty firmy
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu dla uczestnika
- pozna jak działają skuteczne programy lojalnościowe
- pozna jakie korzyści pozacenowe są ważne dla klientów
- pozna metody długofalowego i taniego zarządzania lojalnością klientów
Program szkolenia:
Dzień 1
1. Po co nam lojalność klientów w warunkach nadwyboru?
2. Czym jest lojalność klientów? Wobec czego klienci są lojalni?
- rozumowe elementy zachowań klientów,
- emocjonalne elementy zachowań klientów,
- co skłania lojalnych klientów do zakupów?
3. Obszary wartości marki oczami klientów – budowa lojalności na mocnych podstawach:
- efektywność i wydajność,
- cena,
- wzornictwo,
- status związany z marką,
- redukcja kosztów,
- „kastomizacja”, czyli pełne dopasowanie do potrzeb,
- dostępność, wygoda,
- redukcja ryzyka,
- „płacę za wykonaną robotę”.
Dzień 2
1. Programy zarządzania lojalnością klientów:
- zasady segmentacji klientów w programach lojalnościowych,
- rodzaje programów lojalnościowych,
- przykłady skutecznych programów lojalnościowych na polskim rynku.
2. Proces tworzenia programów lojalnościowych
3. Techniki programów lojalnościowych wpływające na postawy i zachowania konsumentów:
- wpływanie na rozumowe komponenty postawy lojalnościowej,
- wpływanie na emocjonalne komponenty postawy lojalnościowej,
- wpływanie na efektywne komponenty postawy lojalnościowej – decyzje zakupowe,
- programy typu Net Promoter Score jako narzędzie badania satysfakcji i zarządzania lojalnścią klientów.