BiznesOferty.pl to miejsce, w którym przedsiębiorcy zamieszczają oferty i ogłoszenia w celu nawiązywania kontaktów biznesowych. Znajdziesz tu oferty handlowe, sprzedaży, zlecenia, pomysły na własny biznes, ogłoszenia współpracy i inne. Działamy od 2003 roku.
Dzień Dobry
Podejmiemy współpracę z przedsiębiorstwem/firmą w zakresie optymalizacji procesów handlowych składającej się z następujących segmentów:
1. Audyt
a) Anonimowy audyt obsługi klienta po przez kontakt z pracownikiem na który składa się:
- badanie skuteczności i jakości telefonicznej obsługi klienta (lub analiza nagrań rozmów)*
- badanie skuteczności i jakości e-mailowej obsługi klienta
- sprawdzanie dostępności pracowników oraz czasu reakcji na zapytanie ofertowe
- sprawdzanie skłonności udzielania informacji handlowych przedstawicielom konkurencji podszywającym się pod klientów
* istnieje możliwość audytowania przedstawicieli handlowych w terenie po przez pasywne uczestnictwo w spotkaniu (jako asystent handlowca)
b) Weryfikacja ofert handlowych i kalkulacji pod kątem:
- wartości merytorycznej
- przejrzystości informacji
- estetyki graficznej
- formy (wiadomość e-mail czy może lepiej załącznik)
c) Analiza umów handlowych pod kątem:
- zrozumiałości jej zapisów
- struktury (porządkowanie informacji)
- zabezpieczenia interesów (zmniejszenie zakresu odpowiedzialności)
- wprowadzenia mechanizmów ułatwiających ewentualną windykację należności
- estetyki graficznej
d) Analiza procedur handlowych pod kątem:
- metodyki przeprowadzanych szkoleń
- założonego modelu obiegu informacji (tworzenie leadów, raportowanie, umawianie spotkań itp.)
- źródeł pozyskiwania informacji o klientach
- procesów decyzyjnych (kto o czym powinien decydować)
- sposobu podpisywania dokumentów (osobiście/korespondencyjnie)
- sposobu przyjmowania i realizacji zamówień
e) Sporządzenie raportu z wynikami przeprowadzonego audytu
2. Wdrożenie
a) Analiza raportu z wynikami przeprowadzonego audytu wspólnie ze Zleceniodawcą
b) Wyznaczenie elementów wymagających naprawy
c) Samodzielne wdrożenie zmian, lub nadzór nad wdrożeniem
3. Szkolenie
a) Stworzenie programu szkolenia pracowników (w tym skryptu rozmowy - opcjonalnie) które będzie miało na celu wyeliminowanie słabych punktów ujawnionych w drodze wcześniejszego audytu, oraz późniejsze przedstawienie go zleceniodawcy w celu akceptacji/wprowadzenia korekty.
b) Przeprowadzenie szkolenia składającego się z następujących modułów:
- przypomnienie najważniejszych aspektów związanych z pracą handlowca/specjalisty (moduł zawiera elementy motywacyjne)
- omówienie występujących uchybień w dotychczasowej pracy (bezosobowo)
- przeprowadzenie scenek sprzedażowych (zajęcia praktyczne)
- przeprowadzenie instruktarzu z zakresu tworzenia ofert, kalkulacji i edycji umów handlowych (opcjonalnie tworzenia aneksów)
- omówienie problematyki nieuczciwych praktyk handlowych (wstępna weryfikacja wiarygodności klienta, praktyki stosowania nadmiernych kar umownych)
- omówienie problematyki nieuczciwej konkurencji
c) Coaching lub przeprowadzenie audytu sprawdzającego pod kątem obsługi klienta oraz weryfikacji ofert handlowych i kalkulacji
Istnieje możliwość przeprowadzenia optymalizacji częściowej.