Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
Obecnie nikt nie wyobraża sobie branży e-commerce bez folii stretch. Na rynku jest jej wiele rodzajów. Warto więc zastanowić się jak dobrać konkretny rodzaj do pakowanej przesyłki. Dziś zastanowimy się nad parametrem grubości folii stretch.
Pierwszym parametrem, na który należy zwrócić uwagę jest gramatura, czyli po prostu grubość folii stretch. Parametr ten bezpośrednio przekłada się na wytrzymałość produktu, a więc mówi nam co właściwie możemy w niego zapakować.
Na rynku dostępne są folie stretch w przedziale od 5 do 35 μm (mikrometrów). Co ciekawe w wielu ofertach możemy znaleźć oznaczenie w mikronach. Jest to dokładnie ta sama jednostka, tylko nazwa mikron formalnie nie jest już używana.
Do najpopularniejszych grubości należą te między 20 a 23 mikrometry, ponieważ przy ich pomocy można zapakować praktycznie wszystko.
Mniejszą grubość – 5-19 μm – można zastosować do pakowania niewielkich przesyłek o małej masie, gdzie prawdopodobieństwo uszkodzenia jest niewielkie.
Folia od 24 do 35 μm to już waga ciężka. Służy do pakowania ciężkich przesyłek, zwłaszcza takich, które mogą same przebić folie o mniejszej grubości.
Im cięższą, większą i gorzej wpływającą na opakowanie przesyłkę wysyłasz, tym folię większej grubości opłaca Ci się użyć. Potrzebujesz bowiem mniej grubszej folii do zabezpieczenia tego samego towaru.
Najpopularniejsze grubości folii to 17, 20 i 23 μm.
Jeśli interesuje Cię gramatura folii stretch, to znaczy że zastanawiasz się nad jej zakupem.
Już teraz sprawdź nasze oferty dotyczące kupna folii stretch.
Znajdziesz je tutaj.