Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
Internet to miejsce, gdzie można znaleźć informację na każdy temat. Dlatego obecność w nim jest współcześnie wymogiem, któremu musi sprostać każda firma. Jak jednak przebić się przez szum miliardów informacji i dotrzeć do odbiorców naszych produktów lub usług? Zrobimy to skutecznie dzięki reklamie internetowej.
Istnieje jednak wiele form reklamy w internecie. Specyfika każdej z nich wymaga zastosowania odrębnych umiejętności i narzędzi oraz umożliwia osiągnięcie odrębnych celów. Jakie możliwości daje więc reklama w Internecie i do jakich celów można ją stosować?
Przyjrzyjmy się typom reklamy internetowej pod kątem konkretnych zastosowań:
1. Reklama Google Ads (AdWords) – czyli tzw. reklama w wynikach wyszukiwania Google. Pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej i umożliwia monitorowanie efektów kampanii. Dzięki niej strona naszej firmy lub produktu pojawia się u góry pierwszej strony wyników wyszukiwania. Wystarczy, że użytkownik wyszukiwarki wpisze odpowiednie słowa kluczowe. W praktyce nasza strona nie zawsze musi się pojawiać na samej górze (jest to uwarunkowane pewnymi czynnikami), ale i tak rozwiązanie to pozwala drastycznie zwiększyć ruch na stronie. Reklama Google Ads to funkcja płatna;
2. Reklama na Facebooku – to również funkcja płatna pozwalająca na aktywną promocję na Facebook'u. Reklamy na Facebooku umożliwiają precyzyjne targetowanie, dzięki czemu można dotrzeć do osób, które są zainteresowane oferowanymi produktami lub usługami. Niekwestionowaną zaletą Facebooka jest fakt, że oferuje różne formaty (zdjęcia, wideo, karuzele itp.), co ułatwia zaistnienie w głowach klientów. Reklama na Facebooku może przekładać się na zwiększenie ruchu na naszej stronie, ale głównie stosuje się je do zwiększenia świadomości marki. Za pomocą mediów społecznościowych możemy aktywnie kształtować wizerunek naszej firmy oraz komunikować się ze swoimi odbiorcami (więcej w punkcie 4 Content marketing);
3. E-mail marketing – to kampanie reklamowe prowadzone za pomocą wiadomości e-mail. Dzięki e-mail marketingowi można dotrzeć do klientów, którzy wyrazili zainteresowanie naszą firmą lub produktami. Nadaje się on świetnie do utrzymywania kontaktu z raz pozyskanym klientem (informacje na temat promocji, wydarzeń, nowych produktów). E-mail marketing pozwala także na łatwe monitorowanie efektów kampanii;
4. Content marketing – to prowadzenie działań mających na celu pozyskiwanie i utrzymywanie uwagi klientów za pomocą ciekawych, merytorycznych treści. Działania content marketingowe mogą przybierać różne formy, takie jak blogi, artykuły, wideo, infografiki, podcasty itp. Dzięki nim budujemy wizerunek swojej firmy jako jednostki złożonej z profesjonalistów i wytwarzamy pozytywne relacje z klientami. Możemy nie tylko doradzać im jak dobierać lub dbać o nasze produkty, ale również pomagać rozwiązywać problemy łączące się z naszą branżą. Wszystkie te działania mają na celu uruchomienie mechanizmu tzw. marketingu szeptanego (zwanego też „pocztą pantoflową”), który przekłada się na rozpoznawalność naszej marki;
5. Reklama w wyszukiwarkach (SEO) – jest to zagadnienie łączące się z Reklamą Google. O ile jednak w tamtym przypadku wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania gwarantuje nam płatna reklama, tu możemy uzyskać je za darmo. Jest to możliwe dzięki optymalizacji naszej strony pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to po prostu dopasowanie wyświetlanych na stronie treści do zapytań, jakie wpisują w wyszukiwarce nasi potencjalni klienci. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek może zwiększyć ruch na stronie i przyczynić się do zwiększenia liczby konwersji;
6. Influencer marketing – to kampanie reklamowe prowadzone za pomocą influencerów, czyli osób posiadających duży wpływ na naszą grupę docelową. Mogą to być youtuberzy, celebryci, autorytety w danej dziedzinie itd. Podejmując z nimi współpracę, możemy zapewnić naszym usługom lub produktom nie tylko szersze grono odbiorców, ale również pozytywny PR wynikający z rekomendacji kogoś, do kogo ludzie mają zaufanie.
Wszystkie wspomniane wyżej formy reklamy internetowej można prowadzić samodzielnie w ramach struktur firmy. Często jednak brakuje nam wykwalifikowanego personelu, aby robić to dobrze i na odpowiednią skalę.
W takiej sytuacji warto skorzystać z usług firm zajmujących się marketingiem internetowym. Pozwoli to nie tylko oszczędzić czas, ale również może zapewnić dużo lepsze efekty. Jeśli więc szukasz ogłoszeń firm trudniących się usługami marketingowymi albo doradztwem marketingowym, sprawdź nasze oferty.
Znajdziesz je tutaj.