Na naszym blogu poruszamy ciekawe tematy o biznesie od strony praktycznej. Pomagamy rozwijać firmy zarówno w czasach dobrobytu jak i w kryzysie. Zapraszamy do lektury.
Współcześnie nie wyobrażamy sobie pracy firmy bez druku. Dotyczy to tak obiegu dokumentów w firmie, nadruków na opakowaniach produktów, jak i reklamy. Przy pomocy druku można tworzyć opakowania, banery, folie, gazetki reklamowe i proste dokumenty. Jaka technika będzie jednak najlepsza dla stworzenia konkretnego wyrobu?
Z tego wpisu dowiesz się, jakie wyróżniamy rodzaje druku i do jakich zastosowań się one nadają. Jeśli szukasz drukarni, która wykona dla Ciebie naklejki, torby, bilbordy czy ulotki, sprawdź bazę naszych ogłoszeń – kliknij tutaj.
1. Druk offsetowy – technika o bardzo dużej dokładności, przewyższającej inne techniki. Przy pomocy offsetu możliwe jest uzyskanie większej palety barw niż np. w druku cyfrowym. Niestety, jest to również metoda bardzo droga, gdyż wymaga przygotowania specjalnych matryc, które będą nanosić na wydruk poszczególne kolory. Z tego powodu druk offsetowy stosuje się, gdy trzeba wytworzyć dużo (tysiące) egzemplarzy danego produktu. Z tego powodu sprawdzi się w drukowaniu etykiet, opakowań, ale również gazetek promocyjnych, ulotek itd.
2. Druk cyfrowy – jest prosty i nie wymaga skomplikowanych przygotowań. Paleta barw jest niemal tak dobra jak w przypadku druku offsetowego. Niestety jakość wydruku jest wyraźnie niższa i kiepsko sprawdzi się w przypadku druków wysokonakładowych (przestaje być opłacalny). Dlatego przy pomocy druku cyfrowego można przygotować materiały promocyjne o ograniczonym nakładzie, broszury, materiały informacyjne i rzecz jasna dokumenty.
3. Sitodruk – bardzo stara i prosta metoda drukarska, zapewniająca jednak sporą trwałość wydruku. Jej zaletą jest to, że można ją stosować niemal na wszystkim (tkaniny, drewno, plastik, skóra). Wadą jest szybkość druku, która czyni z sitodruku raczej metodę małonakładową. Świetnie sprawdzi się przy drukowaniu różnych materiałów reklamowych, jak torby czy t-shirty.
4. Druk UV i UV LED – nowoczesna metoda druku pozwalająca drukować na każdym materiale (szkło, drewno, PVC, metal). W przypadku UV LED druk odpowiada jakością niemal drukowi offsetowemu. Jednocześnie jako druk cyfrowy jest prosty w przygotowaniu i tani. Jako że jest odporny na działanie czynników atmosferycznych wykorzystuje się ją w przygotowaniu reklamy zewnętrznej jak bilbordy, banery, flagi itd. Wykorzystuje się ją w druku wielkoformatowym.
5. Druk solwentowy – metoda wykorzystująca powszechnie w druku wielkoformatowym i reklamie zewnętrznej. Sprawdza się doskonale na PVC, zwłaszcza gdy druk jest narażony na działanie czynników atmosferycznych. Współcześnie odchodzi się od tej metody z powodu wykorzystania w niej trujących chemikaliów. Jakością odbiega od pozostałych metod.
6. Tampodruk – metoda polegająca na odbijaniu nadruku na produktach przy pomocy niewielkiej gąbki (tampona). Ze względu na powyższe, stosuje się ją do tworzenia małych nadruków. Rekompensuje to jednak jej wydajność. Przy pomocy tampodruku można zadrukować bardzo dużo obiektów w krótkim czasie. Ponadto może być stosowana na przedmiotach o nieregularnej powierzchni. Sprawdzi się w przypadku niewielkich gadżetów reklamowych jak: długopisy, zapalniczki, smycze itd.
Powyższy przegląd metod drukarskich pozwala wyrobić sobie opinię na temat metody, której potrzebujemy? A ty? Co chcesz wydrukować?
Jeśli nosisz się z zamiarem zlecenia druku materiałów reklamowych, sprawdź oferty naszych firm (znajdziesz je tutaj). Jeśli interesują cię tusze, tonery i materiały eksploatacyjne do drukarek, sprawdź ich oferty.