Dział przetargów w BiznesOferty.pl, to miejsce, w którym udostępniamy przetargi z całej Polski. Monitorujemy rynek przetargów w Polsce i informacje o nich gromadzimy właśnie tutaj.
4.1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja istniejącego oświetlenia na terenie Gminy Szastarka, poprzez wymianę opraw nieenergooszczędnych na nowe oprawy. 4.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 4.2.1. Prace projektowe, które składają się z następujących części: 1) prace przedprojektowe, wykonane w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia poprzez m.in.: a) oględziny na terenie wszystkich przewidzianych do przebudowy opraw oświetlenia ulicznego oraz określenie zakresu niezbędnych prac instalacyjnych; b) opracowanie założeń doborowych mocy opraw na podstawie in-wentaryzacji lokalizacji opraw oświetlenia ulicznego oraz wstępnych obliczeń technicznych wykonanych przez Wykonawcę; c) sprawdzenie założeń techniczno-technologicznych zawartych w OPZ oraz ogólnych założeń realizacji zadania; 2) Przygotowanie dokumentacji projektowej - wykonawczej. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem i zatwierdzeniem przez Zamawiającego. Dokumentacja projektowa zostanie wykonana w 3 egzemplarzach i będzie zawierać następujące elementy: − część opisowa, − część rysunkowa: plan sytuacyjny - PZT na mapie do celów opinio-dawczych, rysunki, schematy, itp., − uzyskanie mapy do celów opiniodawczych, − informacja o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia, − specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, − wszelkie niezbędne uzgodnienia i pozwolenia; w tym uzgodnienie z gestorem sieci energetycznej w zakresie demontażu i montażu opraw oświetleniowych na majątku gestora sieci, − zgłoszenie robót budowlanych – wydane dla Zamawiającego (jeśli wymagane), − przedmiary i kosztorysy, harmonogram rzeczowo-finansowy − obliczenia fotometryczne, − dokumentacja powykonawcza. 4.2.2. Roboty budowlane, w tym: 1) dokonanie koniecznych zgłoszeń i uzyskania niezbędnych zgód i po-zwoleń, wymaganych przepisami prawa budowlanego i innych obowią-zujących aktów prawnych; 2) demontaż istniejących opraw i wysięgników przewidzianych do modernizacji/wymiany oraz przekazanie ich do Urzędu Gmi-ny/Gestora Sieci zgodnie z ustaleniami i dokumentacją techniczną. Kompletne oprawy wraz z wysięgnikami będące własnością urzędu gminy należy dostarczyć w wyznaczone miejsce wskazane przez urząd; lub dokonać ich utylizacji na koszt własny; 3) wymiana istniejących opraw oświetlenia ulicznego na energooszczędne typu LED – 672 szt. wraz z niezbędnym osprzętem; 4) wymiana istniejących opraw oświetlenia parkowego na energoosz-czędne typu LED – 25 szt. wraz z niezbędnym osprzętem; 5) wymiana wyeksploatowanych wysięgników po uzgodnieniu z Zmawia-jącym podczas realizacji zadania; 6) wykonanie pozostałych niezbędnych prac związanych z układaniem przewodów, urządzeń, instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi i poprawnej pracy wykonanej instalacji; 7) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, wraz z uzyskaniem odbiorów robót i przygotowaniem dokumentów związanych z odda-niem obiektów do użytkowania; 8) poprawne uruchomienie całej instalacji oraz wykonanie niezbędnych pomiarów elektrycznych oraz pomiarów natężenia oświetlenia; 9) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokoły, karty gwarancyjne oraz książki serwisowe) związanych z przekazaniem do użytkowania przebudowanych opraw; 10) przeprowadzenie szkoleń przedstawicieli Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji wykonanych instalacji oraz zamontowanych urządzeń (szkolenie potwierdzone protokołem, w którym opisany zo-stanie zakres szkolenia). Ponadto: a) zainstalowane oprawy oświetleniowe LED muszą gwarantować możliwość zdalnego sterowania bez dodatkowej modyfikacji oprawy i jednocześnie posiadać łącznie certyfikaty: ENEC lub równoważny, ENEC+ lub równoważny, ZD4i lub równoważny. b) Zamawiający wymaga użycia przez Wykonawcę nowych opraw oświetleniowych LED wyprodukowanych na terenie Unii Europejskiej lub nowych opraw dopuszczonych do użycia na terenie UE.