Dział przetargów w BiznesOferty.pl, to miejsce, w którym udostępniamy przetargi z całej Polski. Monitorujemy rynek przetargów w Polsce i informacje o nich gromadzimy właśnie tutaj.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług psychologicznych i coachingowych oraz przeprowadzenie cyklu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich dla uczestników/czek projektu nr FESL.10.24-IZ.01-05BC/23 pn. „Od Czeladzkiej transformacji do międzypokoleniowej reaktywacji". Realizowane usługi mają za zadanie edukację, zwiększenie świadomości uczestników/czek i ich otoczenia w procesie prowadzonej transformacji międzypokoleniowej; ma za zadanie wspierać rozumienie i pogłębianie identyfikacji z własną tożsamością pod kątem własnego dziedzictwa kulturowego, potrzeb, przekonań religijnych, poglądów itp. Wsparcie indywidualne uczestników/czek (psychologiczne i coachingowe) powinno być dostosowane do personalnych potrzeb osób. Uczestnikami/czkami projektu są osoby mieszkające, uczące się lub pracujące na terenie Czeladzi w wieku od 15 lat wzwyż, w tym osoby z niepełnosprawnościami, o zróżnicowanej sytuacji społecznej/rodzinnej, tj.: ze zróżnicowanymi potrzebami w szczególności w zakresie indywidualnego wsparcia psychologicznego. Wsparcie realizowane będzie od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych), w godzinach funkcjonowania Centrum Usług Społecznych (dalej CUS) w Czeladzi. Część 1: usługi wsparcia psychologicznego (indywidualne oraz grupowe). Liczba uczestników: 200 osób uczestniczących w projekcie Przedmiot części 1 zamówienia obejmuje realizację: 1. 200 godzin (godz = 60 min) usług indywidualnego wsparcia psychologicznego dla 200os uczestniczących w projekcie (1 godz./os.). Usługi będą świadczone w formie dyżurów prowadzonych w wymiarze od 12 do 16 godzin w miesiącu (śr. 3–4 godz. tygodniowo), łącznie 200 godzin. Dokładny harmonogram dyżurów zostanie uzgodniony przez Wykonawcę z Zamawiającym po podpisaniu umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość częściowej (max. do 10% łącznej liczby godzin) realizacji przedmiotu zamówienia – indywidualnego wsparcia psychologicznego – w formule online, umożliwiającej bezpośrednią komunikację Wykonawcy z uczestnikami/czkami projektu w czasie rzeczywistym – w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez uczestnika/czkę projektu. Wykonawca jest zobowiązany w przypadku realizacji usługi indywidualnego wsparcia psychologicznego w formule online udokumentować: Wykonawca powinien zadbać o odpowiednie udokumentowanie obecności uczestników/czek podczas prowadzonego wsparcia, np. poprzez monitorowanie czasu zalogowania do platformy i wygenerowanie z systemu raportu na temat obecności/aktywności uczestników, czy też zebranie od uczestników potwierdzeń przekazanych mailem, że uczestniczyli we wsparciu (data oraz wymiar zrealizowanej usługi). Na tej podstawie powinna zostać sporządzona lista obecności. 2. 240 godzin usług grupowego wsparcia psychologicznego dla 80 os uczest w projekcie oraz ich otoczenia (rodzina, sąsiedzi, itp.). W ramach wsparcia grupowego przewiduje się grupy od 2 do 5 osób. Usługi będą świadczone w formie dyżurów prowadzonych w wymiarze średnio 16 godzin w miesiącu, łącznie 240 godzin. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia przedmiotu zamówienia o 30% zakresu i z tego tytułu nie przysługują wykonawcy żadne roszczenia. Ograniczenie zakresu świadczenia usługi wynika z aktualnych potrzeb uczestników projektu. Jednocześnie Zamawiający określa minimalne wykonanie umowy na poziomie 70%. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pełen zakres informacji znajduje się w załączniku nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.Część 2: Indywidualne i grupowe wsparcie coachingowe liczba uczest: 30 liderek uczestniczących w projekcie. Przedmiot części 2 zam obejmuje realizację: 1. 60 godzin (godzina = 60 minut) usług indywid wsparcia coachingowego dla 30 liderek uczestniczących w projekcie (2 godz./os.).Celem sesji indywi jest praca nad osobistymi wyzwaniami i celami rozwojowymi każdej liderki. Sesje obejmą (minimalny zakres przed zam): a)Określenie celów rozwojowych i planowanie ścieżki liderskiej – indywidualne strategie działania. b)Personalizacja stylu przywództwa – rozwijanie autent stylu zarządzania i wpływu. c)Rozwiązywanie konkretnych problemów – analiza wyzwań w działalności społecznej i poszukiwanie skutecznych rozwiązań.d)Wsparcie w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami – zarządzanie konfliktami, kryzysy w organizacji, odporność psychiczna.e)Balans między życiem zawodowym a osobistym – zarządzanie energią i unikanie wypalenia zawodowego. f)Budowanie pewności siebie i asertywności – wzmacnianie postawy liderskiej i skutecznej komunikacji.g)Feedback i rozwój umiejętności liderskich – analiza mocnych stron i obszarów do poprawy. 2. 60 godzin usług grupowego wsparcia coachingowego dla 30 osób liderek uczestniczących w projekcie (2 godz./os.).Celem wsparcia grupowego jest rozwój kompetencji liderskich, wzmocnienie postaw proaktywnych oraz wymiana doświadczeń w bezpiecznym środowisku. Wsparcie grupowe obejmie (minimalny zakres przedmiotu zamówienia): a)Rozwój przywództwa społecznego – budowanie autorytetu, angażowanie społeczności, efektywna komunik liderki. b)Zarządzanie zespołem i współpraca – motywowanie wolontariuszy, delegowanie zadań, radzenie sobie z konfliktami.c)Inteligencja emocjon i odporność psychiczna – rozwój kompetencji emocjonalnych, radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.d)Kompetencje komunikacyjne i wystąpienia publiczne – prowadzenie inspirujących przemówień, storytelling, skuteczna argumentacja.e)Networking i budowanie relacji – nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z partnerami społecznymi, współpraca z instytucjami i biznesem.f)Skuteczność osobista i zarządzanie sobą w czasie – planowanie działań, ustalanie priorytetów, efektywność w działaniu. 3. Program wsparcia zakłada połączenie sesji grupowych i indywidualnych, aby wzmocnić kompetencje liderek zarówno w wymiarze zespołowym, jak i osobistym. 4. Zama zastrzega sobie prawo zmniejszenia przed zam o 30% zakresu i z tego tytułu nie przysługują wykon żadne roszczenia. Ograniczenie zakresu świadczenia usł wynika z aktualnych potrzeb uczest projektu. Jednocześnie Zam określa min wykonanie umowy na poziomie 70%. Zamawiający zapewnia: sale szkoleniowe w Czeladzi: placówki Centrum Usług Społecznych (Rynek 22 lub ul. Biedermanna 2 lub inne miejsce na terenie Czeladzi do uzgodnienia z wykonawcą), wyposażone w: laptop, rzutnik, stoły, krzesła, w których Wykonawca wykona przedmiot umowy; rekrutację osób uczestniczących we wsparciu. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pełen zakres informacji znajduje się w załączniku nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Część 3: Szkolenia grupowe z zakresu kompetencji miękkich przepro cyklu 18 szkoleń grup z zakresu kompetencji miękkich dla 200os uczest w projekcie. Każdorazowo (1) szkolenie obejmuje min. 120 min.Zam zakłada każdor udział w szkoleniu średnio 10 os. Każde szkolenie o danej tematyce realiz będzie 3-krotnie, w trzech różnych terminach, w miejscach: w budynku przy Rynku 22 w Czeladzi i w budynku przy ul. Biedermanna 2 w Czeladzi lub w innym miejscu na terenie Czeladzi. Zam każdorazowo wymaga uwzg w szkol części warsztatowej/praktycznej, tj. zaproponowania ćwiczeń indywid lub grupowych–zależnie od tematyki danego szkolenia. Mini zakres temat szkoleń: 1. Przeciwdziałanie stresowi w życiu zawodowym i prywatnym: - Wprowadz do tematyki stresu (źródła stresu, tzw. „stresory” zawodowe vs. prywatne, objawy stresu–jak rozpoznawać wczesne symptomy przeciążenia), - Strategie radzenia sobie ze stresem (naturalne mechanizmy obro, zdrowe i niezdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem, szybkie techniki redukcji napięcia w codziennych sytuacjach), - Prakty techniki relaks i zarządzanie stresem (tech oddec, ćwic rozluźniające ciało, techniki obniżania napięcia w pracy i domu). 2. Efekt komuni w pracy i w domu:- wprowadz do efektywnej komuni (czym jest skuteczna komunikacja? Definicja i znaczenie w życiu codziennym, style komunikacji, różnice między komunikacją w pracy a w domu, kluczowe elementy dobrej komunikacji),- bariery komunikacyjne i jak ich unikać (różnice w stylach komunikacji, najczęstsze błędy w komunikacji omunikaty niejasne i wieloznaczne, emocje i ich wpływ na sposób mówienia i słuchania, brak aktywnego słuchania),- techniki skutecznej komunikacji w pracy i w domu (aktywne słuchanie – jak sprawić, by druga osoba czuła się wysłuchana, komunikaty „JA”vs„TY”–jak wyrażać potrzeby bez eskalowania konfliktu? asertywność w komunikacji – jak mówić „nie” bez poczucia winy, jak wyrażać swoje opinie z szacunkiem dla rozmówcy, jak radzić sobie z trudnymi rozmowami? komunikacja w sytuacjach konfliktowych).3. Dlaczego nie umiemy się dogadać?–relacje międzypokoleniowe:- wprowadzenie do relacji międzypokoleniowych (czym są relacje międzypokoleniowe? Różnice w wartościach, stylach komunikacji i podejściu do życia, charakterystyka pokoleń: baby boomers, pokolenie X, millenialsi, pokolenie Z, pokolenie Alfa, stereotypy międzypok jak je przełamywać?),- wyzwania i bariery w relacjach międzypokoleniowych (źródła konfliktów międzypokoleniowych dmienne priorytety i wartości, różnice w podejściu do technologii, pracy, edukacji, style komunikacji; sposoby radzenia sobie z napięciami w relacjach międzypokoleniowych, jak unikać nieporozumień i znaleźć wspólny język?) - skuteczna komunikacja i współpraca międzypokoleniowa (empatia i perspektywa – jak lepiej rozumieć inne pokolenia?, techniki skutecznej komunikacji – aktywne słuchanie, komunikaty dostosowane do odbiorcy, szukanie wspólnych wartości; budowanie mostów międzypokoleniowych – strategie współpracy w rodzinie i pracy, jak czerpać korzyści z różnorodności pokoleniowej?) 4. Skuteczne rozwią konfliktów w pracy i domu 5. Zarządzanie sobą w czasie i przez cele 6. Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie w każdym wieku Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pełen zakres informacji znajduje się w zał nr 6 do SWZ.