Dział przetargów w BiznesOferty.pl, to miejsce, w którym udostępniamy przetargi z całej Polski. Monitorujemy rynek przetargów w Polsce i informacje o nich gromadzimy właśnie tutaj.
Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie zimowym 2024-2025”. Zamówienie obejmuje: zakup i przygotowanie mieszanki, odśnieżanie dróg powiatowych, zwalczanie i likwidacja śliskości zimowej (posypywanie), odśnieżanie z jednoczesną likwidacją śliskości (odśnieżanie + posypywanie), prowadzenie dyżuru zimowego. Szacowany zakres i wielkość zamówienia: 1. Roboty przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych planowane są do wykonania w okresie zimowym 2024/2025, 2. Zimowym utrzymaniem objęto 255,999 km dróg powiatowych w tym: - IV standardem ZUD objęto: 134,030 km. - V standard: 121,569 km. Do zwalczania śliskości zimowej wyznaczono miejsca niebezpieczne (łuki, wzniesienia, przystanki komunikacji zbiorowej, skrzyżowania itp.) o łącznej długości 68,131 km. W niesprzyjających warunkach w uzgodnieniu z zarządcą dróg ilość i zakres odcinków może ulec zmianie (lodowica, szadź). 3. Do obowiązków firmy wyłonionej w przetargu należało będzie: odpowiednie oznakowanie sprzętu biorącego udział w akcji; zapewnienie łączności przewodowej i bezprzewodowej pomiędzy biorącymi udział w akcji zimowej; utrzymanie sprzętu i transportu w ciągłej sprawności technicznej; odśnieżanie dróg oraz zwalczanie śliskości zimowej zgodne z wymaganym standardem z-u dróg ustalonym przez Zarząd Powiatu Górowskiego, każdorazowo po zakończeniu zleconych usług informować uprawnionego pracownika zamawiającego o terminie ich zakończenia, zapewnienie mieszanki żwirowo - solnej do zwalczania śliskości drogowej o proporcjach 30% soli drogowej i 70% żwiru o frakcji 2-4 mm w ilości łącznej 550 ton. 4. Rozliczenie odbywać się będzie miesięcznie przy pomocy faktur wystawionych przez wykonawcę z 30 dniowym terminem zapłaty, 5. Wykonawca zapewni sprzęt wg zapotrzebowania Zamawiającego. Pojazdy samochodowe używane do wykonywania zimowego utrzymania dróg powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z art. 54 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ustawy Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1251) odpowiadający warunkom określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 502). Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 39 w/w rozporządzenia. Nośniki pługów i rozsypywaczy kruszywa (pojazdy ciężarowe oraz ciągniki) powinny posiadać moc właściwą do sprzężonego sprzętu oraz panujących warunków pogodowych. Zapotrzebowanie na sprzęt i transport wynosi ogółem: Wyszczególnienie: Samochód z pługiem i piaskarką. Szacowany zakres i wielkość zamówienia: 1. Samochód z pługiem i piaskarką max 5500 km, 2. Mieszanka żwirowo - solna z załadunkiem na piaskarkę 550 ton, 3. Dyżur max 200 godz. Rzeczywisty zakres usług uzależniony będzie od warunków pogodowych. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania zakupionej mieszanki i piasku. Wykonawca ma obowiązek: a) w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych podjąć akcję odśnieżania lub usuwania śliskości na drogach powiatowych w uzgodnieniu z zamawiającym, b) każdorazowo rozpoczynać zadysponowane przez zamawiającego usługi w ramach ZUD nie później niż czasie 90 minut od telefonicznego ich zlecenia przez uprawnionego pracownika Zamawiającego, jest to termin maksymalny a jego skrócenie będzie premiowane w ramach kryteriów oceny ofert, c) całkowitej likwidacji skutków pogorszenia warunków atmosferycznych na drogach w terminach określonych standardami zimowego utrzymania dróg. Zimowe utrzymanie dróg ma na celu likwidację zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu i musi być wykonane wg standardów szczegółowo opisanych w załączniku nr 2 Utrzymanie całodobowego dyżuru zimowego. Podczas trwającego sezonu zimowego Wykonawca zapewnia dyżur całodobowy w zakresie zimowego utrzymania dróg w utworzonym przez siebie punkcie informacyjno-dyspozycyjnym. Zadaniem dyżurnego jest zbieranie informacji o aktualnym stanie dróg wszelkich występujących utrudnieniach w ruchu na tych drogach, w tym zamknięciach dróg i wprowadzonych objazdach. Dyżury pełnione będą w zależności od panujących i prognozowanych warunków atmosferycznych oraz sytuacji panującej na drogach. Ilość godzin pracy i czas rozpoczynania i zakończenia będzie zmienny, zależny od warunków pogodowych. W razie potrzeby (w przypadku występowania lub prognozowanych bardzo niekorzystnych warunków pogodowych tj. śnieżyc, gołoledzi itp.) Zamawiający może wyznaczyć dyżury całonocne lub 24 - godzinne. W tym przypadku dyżury będą trwać do odwołania ich przez Zamawiającego. Pełnienie dyżurów zimowego utrzymania dróg obejmuje: a) bezpośrednią organizację, kierowanie i nadzorowanie pracy sprzętu przy odśnieżaniu i usuwaniu śliskości na drogach, b) udzielanie informacji o stanie i przejezdności na drogach, c) prowadzenie dokumentacji sprawozdawczo-rozliczeniowej. Do obowiązków dyżurnego należeć będzie: 1. systematyczna kontrola warunków atmosferycznych poprzez dostępne na terenie bazy urządzenia pomiarowe, 2. bezpośrednie prowadzenie i nadzorowanie usług przy utrzymaniu stanu nawierzchni dróg według standardów ustalonych w Planie Zimowego Utrzymania Dróg, 3. dysponowanie pojazdami i sprzętem według obowiązujących standardów zimowego utrzymania dróg w porozumieniu z zamawiającym, 4. sporządzanie Raportów Pracy Sprzętu i dziennika dyżurów, 5. wysyłanie meldunków o stanie pogody, stanie dróg i ilości oraz rodzaju pracującego sprzętu poprzez stronę internetową Zamawiającego, Termin realizacji oraz ilość roboczogodzin (godzin dyżuru) będą uzależnione od rzeczywistych potrzeb, warunków meteorologicznych i aktualnej sytuacji na drogach. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie ustalone na postawie cen jednostkowych określonych w Formularzu ofertowym oraz przepracowanej ilości godzin dyżuru (zgodnie z dziennikiem ewidencji dyżurów), uzgodnionych i zatwierdzonych przez Zamawiającego. 6. Zgodnie z dyspozycją w art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia obsługa sprzętu do zimowego utrzymania dróg na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974r.-Kodeks Pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465), Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. 7. Wykonawca przez cały okres realizacji umowy będzie posiadał aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niżeli wysokość wynagrodzenia wskazana w § 5 ust. 1