Dział przetargów w BiznesOferty.pl, to miejsce, w którym udostępniamy przetargi z całej Polski. Monitorujemy rynek przetargów w Polsce i informacje o nich gromadzimy właśnie tutaj.
CZĘŚĆ 1: ZAGOSPODAROWANIE TERENU ZEWNĘTRZNEGO: NAWIERZCHNIE (PARKING, ZJAZDY, DROGI WEWNĘTRZNE, CHODNIKI, BOISKO ZEWNĘTRZNE, OGRODY DOŚWIADCZEŃ), MAŁA ARCHITEKTURA, OGRODZENIA, TRAWNIKI i NASADZENIA. 1) Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje: -wykonanie zjazdów z dróg publicznych, -wykonanie dróg wewnętrznych, -wykonanie stanowisk postojowych dla samochodów osobowych oraz dla busa, w tym dla osób niepełnosprawnych wraz z separatorami oraz oznakowaniem pionowym i poziomym, -wykonanie ciągów pieszych oraz schodów zewnętrznych z kostki betonowej, -wykonanie skarpy z umocnieniem terenu od ulicy Braterskiej, -budowa wielofunkcyjnego zewnętrznego boiska sportowego wraz z wyposażeniem, -budowa placu zabaw wraz z wyposażeniem, -organizacja terenów pod ogródki tematyczne, -wykonanie nawodnienia terenu linią kroplującą wraz z projektem wykonawczym systemu nawodnienia uwzględniającego: współpracę pobierania wody z istniejących zbiorników retencyjnych oraz wody z sieci wodociągowej, podział systemu nawodnienia na sekcje, montaż podlicznika wody sieciowej, a także dobór, dostawę i montaż systemu pompowego), -dostawę i montaż masztów flagowych z windtrackerem wraz z flagami, -wykonanie ogrodzenia dla terenu szkoły, śmietnika i boiska wielofunkcyjnego, wykonanie wygrodzenia placów zabaw i ogrodów tematycznych, montaż furtek wraz z podłączeniem do systemu kontroli dostępu, -dostawę i montaż elementów małej architektury, -dostawę i montaż trybun zewnętrznych, -regulację wszystkich studni, -wykonanie nowych nasadzeń wraz z robotami towarzyszącymi: drzew, krzewów, traw ozdobnych, bylin, roślin sadowniczych i ziół, -wykonanie trawnika wraz z robotami towarzyszącymi, -pielęgnację wykonanych nasadzeń przez okres 3 lat od daty końcowego odbioru, -uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach: nr 3 do SWZ – Decyzji - pozwoleniu na budowę; nr 4 do SWZ – Projekcie zagospodarowania działki (zagospodarowania terenu); nr 5 do SWZ –Projekcie techniczno-wykonawczym – branża budowlana; nr 6 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – branża drogowa; nr 7 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – projekt zieleni; nr 8 do SWZ – Projekcie techniczno-wykonawczym – detale; nr 9 do SWZ – Dokumentacji geotechnicznej; nr 10 do SWZ – Uzgodnieniach, warunkach, zezwoleniach; nr 11 do SWZ – Wizualizacjach stanu docelowego; nr 12 do SWZ – Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWIORB); nr 13.1 do SWZ – Przedmiar - nawierzchnie, ogrodzenia, mała architektura; nr 13.2 do SWZ – Przedmiar - trawniki i nasadzenia. 3) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, projektem zagospodarowania działki (zagospodarowania terenu), projektem architektoniczno-budowlanym, projektami techniczno-wykonawczymi, przedmiarami robót, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), ostateczną decyzją nr AB.6740.394.402.2021 z dnia 14.12.2021 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania działki oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia, uzgodnieniami, warunkami, zezwoleniami, a także obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej. 4) W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 5) W przypadku wystąpienia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia (tj. w projektach, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach, zestawieniach, formularzach) nazw producentów, patentów, marek, znaków towarowych, bądź aprobat technicznych, norm, specyfikacji technicznych czy systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych na takim samym poziomie lub lepszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wykonawca, który zastosuje podczas wykonywania zamówienia rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego w SWZ, będzie obowiązany uprzednio uzgodnić zmiany na piśmie z Zamawiającym i wykazać, że zastosowane przez niego w ramach realizacji umowy materiały, urządzenia, sprzęt lub wyposażenie spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SWZ. Ewentualna równoważność musi być wykazywana głównie tam, gdzie Zamawiający ustalił opis przedmiotu umowy przy pomocy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty. Natomiast jeżeli Zamawiający dopuścił rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji, ale nie podał minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały, Wykonawca obowiązany będzie zaoferować produkt o właściwościach takich samych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (potwierdzających zgodność cech technicznych, jakościowych i funkcjonalnych z cechami technicznymi, jakościowymi i funkcjonalnymi wskazanymi w SWZ). 6) Wykonawca może realizować przedmiot umowy o cechach odpowiadających cechom wskazanym w opisie przedmiotu umowy lub lepszych od nich, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym. 7) Zastosowanie rozwiązań równoważnych, o których mowa wyżej, bez uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiającego, zostanie uznane przez Zamawiającego, że przedmiot umowy nie został wykonany w sposób prawidłowy i odmówi jego odbioru. 8) Wszystkie materiały zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być w gatunku pierwszym i muszą posiadać atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne dopuszczające do stosowania w budownictwie (atesty, certyfikaty i aprobaty należy dostarczyć Zamawiającemu do końcowego protokołu odbioru robót). 9) Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny kod CPV: 45214230-1 Roboty budowlane w zakresie szkół specjalnych. Dodatkowe kody CPV: Wymienione poniżej. 10) Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć odpowiedni sprzęt i materiały do wykonania przedmiotu zamówienia. 11) Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z zamówieniem i w następstwie podpisania umowy. 12) Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji – 48 miesięcy. maksymalnie 84 miesiące, licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 48 miesięcy, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ. 13) Wszystkie materiały, w tym odpady powstałe w wyniku realizacji robót budowlanych w ramach projektu muszą być zagospodarowane (ponownie użyte, przetworzone, unieszkodliwione lub magazynowane) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami ochrony środowiska (w sposób przyjazny środowisku). Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zezwolenia na wytwarzanie odpadów. Koszty wytworzenia, transportu i utylizacji odpadów należy uwzględnić w cenie oferty. 14) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie. 15) Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik do SWZ. 16) Miejsce realizacji zamówienia: działka nr 250/16, k.m. 2, położona w Namysłowie przy ul. Braterskiej; teren działania Wykonawcy.CZĘŚĆ 2: ZAGOSPODAROWANIE TERENU ZEWNĘTRZNEGO: NADZÓR INWESTORSKI. 1) Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego, realizowanego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, obejmującego obowiązki związane z profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrolą i rozliczeniem zadania inwestycyjnego – robót budowlanych opisanych w części 1 niniejszego postępowania. 2) Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inspektor Nadzoru (Wykonawca) jest zobowiązany niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach i ich skutkach. 3) Nadzór inwestorski należy wykonywać zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, projektem zagospodarowania działki (zagospodarowania terenu), projektem architektoniczno-budowlanym, projektami techniczno-wykonawczymi, przedmiarami robót, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), ostateczną decyzją nr AB.6740.394.402.2021 z dnia 14.12.2021 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania działki oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia, uzgodnieniami, warunkami, zezwoleniami, a także obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej. 4) Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Główny kod CPV: 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego. Dodatkowe kody CPV: Wymienione poniżej. 5) Obowiązki podmiotu świadczącego usługi nadzoru inwestorskiego: a) Przejęcie od Zamawiającego obowiązków nadzoru. b) Przygotowanie i sprawdzenie dokumentów związanych z przekazaniem placu budowy. c) Kontrolę procesu budowy. d) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót budowlanych z dokumentacją zamówienia, obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. e) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów niezaakceptowanych na piśmie przez Zamawiającego (w przypadku stosowania rozwiązań równoważnych), wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania. f) Sprawdzanie, odbiory (częściowe / końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, nadzór nad pracami ziemnymi, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazaniu ich do użytkowania. g) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót. h) Kontrolę zgodności przebiegu robót z obowiązującą dokumentacją zamówienia oraz terminowości ich wykonania. i) Sporządzanie sprawozdania z wykonanych prac do akceptacji Zamawiającego. j) Koordynację działań, w zakresie współpracy z projektantem oraz rozwiązywanie problemów w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót wg dokumentacji projektowej i konieczności zatwierdzenia rozwiązań dodatkowych lub zamiennych. k) Kontrolę zgodności realizacji z dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym i innymi przepisami w tym zakresie. l) Kontrolowanie zgodności realizacji robót z zapisami umów o realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego. m) Kontrolę jakości i ilości wykonanych robót i częściowe ich odbiory oraz kontrola jakości zastosowanych materiałów i ich zgodności z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu do obrotu. n) Nadzorowanie i egzekwowanie wykonywania robót przez Wykonawcę robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapisami umów o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego, ustawą Prawo Budowlane i przepisami z nim związanymi, dokumentacją projektową, warunkami technicznymi wykonania robót, ustalonymi terminami realizacji, obowiązującymi normami, zasadami oraz przepisami prawa polskiego, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji. o) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów. p) Kontrolę, czy stosowane przez Wykonawców robót wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym oraz archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie. q) Sprawdzanie prawidłowości protokołu odbioru robót oraz faktury pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym oraz zgodności z zawartą umową z Wykonawcą robót. r) Powiadamianie Zamawiającego o wszelkich odbiorach robót prowadzonych przez podmiot pełniący nadzór inwestorski. s) Zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji zgłoszonych przez Wykonawcę robót i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek, uszczegółowień, rozwiązań projektowych i innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji robót, oraz przebiegu procesu inwestycyjnego. t) Informowanie Zamawiającego o problemach, jakie wystąpiły, jak również o problemach przewidywanych, sposobach ich uniknięcia lub niezbędnych działaniach korygujących. u) Wstrzymywanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodowałaby niedopuszczalną niezgodność z obowiązującymi przepisami. v) Ułatwienie polubownego rozstrzygania sporów. w) Organizowanie i prowadzenie okresowych narad koordynacyjnych na budowie, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i Wykonawcami robót (włącznie z przygotowaniem i archiwizacją protokołów ze wszystkich formalnych narad) dotyczących bieżących i przyszłych robót (w razie konieczności), w których udział brać będzie Wykonawca robót, Projektant oraz Zamawiający, jak również zapewnienie wdrażania podjętych decyzji wpływających na postęp i terminowość wykonywanych robót. W przypadkach koniecznych Zamawiający ma prawo żądać zwołania narady w określonym przez siebie terminie. x) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów. y) Żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót. z) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy. aa) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz przygotowanie dokumentów do odbiorów częściowych i odbioru końcowego. bb) Przyjęcie od Wykonawcy robót inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz skompletowanej całościowej dokumentacji powykonawczej i sprawdzenie jej kompletności poprzez dokonanie stosownej adnotacji. cc) Przygotowanie i uczestniczenie w odbiorze końcowym, włącznie z przekazaniem zakończonego zadania Zamawiającemu i jego ostatecznym rozliczeniem. dd) Wyegzekwowanie usunięcia przez projektanta i Wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbioru końcowego. ee) Nadzór nad uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 6) Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik do SWZ. 7) Miejsce realizacji zamówienia: działka nr 250/16, k.m. 2, położona w Namysłowie przy ul. Braterskiej; teren działania Wykonawcy.