Dział przetargów w BiznesOferty.pl, to miejsce, w którym udostępniamy przetargi z całej Polski. Monitorujemy rynek przetargów w Polsce i informacje o nich gromadzimy właśnie tutaj.
Szkolenie warsztatowe wspierające rodziców zastępczych, kandydatów na rodziców zastępczych, opiekunów usamodzielniania, rodziny biologiczne i ich otoczenie. 1. Cel szkolenia: Szkolenie warsztatowe wspierające rodziców zastępczych, kandydatów na rodziców zastępczych, opiekunów usamodzielniania, rodziny biologicznych i ich otoczenia – dla jednej grupy liczącej 20 osób w 2025 roku: Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia warsztatowego, które obejmować będzie: Podniesienie wiedzy i kompetencji uczestników w zakresie: pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z FAS/FASD, rozpoznawania i reagowania na przemoc rówieśniczą oraz wsparcia dzieci jej doświadczających. 2. Zakres zadania (łącznie 6 godzin): • Przeprowadzenie szkolenia warsztatowego dla grupy 20 osób: a. Blok I (3 godziny): Temat: FAS/FASD – praca z dziećmi, nastolatkami oraz osobami pełnoletnimi Zakres: • charakterystyka spektrum FAS/FASD – objawy i skutki w różnych etapach życia, • potrzeby edukacyjne i wychowawcze osób z FAS/FASD, • strategie wsparcia w środowisku domowym, szkolnym i społecznym, • budowanie relacji i komunikacji z osobami z FAS/FASD. b. Blok II (3 godziny): Temat: Jak pomagać dzieciom, które doświadczają przemocy rówieśniczej Zakres: • formy przemocy rówieśniczej i jej rozpoznawanie, • wpływ przemocy na rozwój dziecka, • interwencje i metody wsparcia dziecka w rodzinie i w środowisku szkolnym, • współpraca z placówkami oświatowymi i specjalistami. 3. Organizacja zajęć: • Warsztaty dla grupy muszą być zrealizowane w formie jednego spotkania. • Warsztaty powinny trwać 6 godzin (360 minut). • Miejsce realizacji zajęć: Szamotuły. • Termin realizacji usługi: do 31 grudnia 2025 r. 4. Cele Warsztatów: • rozpoznawanie objawów FAS/FASD na różnych etapach życia, • potrzeby edukacyjne, wychowawcze i społeczne osób z FAS/FASD, • praktyczne wskazówki dotyczące wspierania dzieci i młodzieży w środowisku domowym, szkolnym i społecznym, • identyfikowanie przejawów przemocy rówieśniczej i jej skutków, • sposoby wspierania dziecka w budowaniu poczucia bezpieczeństwa i odporności psychicznej, • działania interwencyjne i profilaktyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym. 5. Metodyka pracy: • Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie warsztatowej, z naciskiem na aktywny udział uczestników i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. 6. Wymagania wobec trenera prowadzącego: • wykształcenie: jednolite studia magisterskie lub studia I/II stopnia na kierunku medycznym, pedagogicznym lub psychologicznym, • ukończone szkolenie z zakresu FAS/FASD potwierdzone certyfikatem, • minimum 2-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, • minimum 2-letnie doświadczenie jako diagnosta FAS/FASD. 7. Obowiązki wykonawcy (w cenie oferty): • przeprowadzenie szkolenia warsztatowego (2 bloki tematyczne, łącznie 6 godzin), • zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika, • przygotowanie materiałów edukacyjnych i informacyjnych dotyczących FAS/FASD, • organizacja poczęstunku uwzględniającego preferencje dietetyczne i stan zdrowia uczestników. 8. Ewaluacja zadania: • Po zakończeniu szkolenia uczestnicy: • wypełnią anonimowy formularz ewaluacyjny oceniający zawartość merytoryczną, metody pracy trenera, atmosferę zajęć oraz przydatność zdobytej wiedzy, • będą mieli możliwość sformułowania własnych uwag i sugestii dotyczących organizacji i treści szkolenia, • opcjonalnie – wezmą udział w krótkiej rozmowie podsumowującej (w formie ustnej lub grupowej dyskusji).